קידום אתרים
 מחפשים מידע על קידום במנועי החיפוש? קראו את מדריך נטוורקינג לקידום אתרים בגוגל.
 קידום אתרים בגוגל
פייסבוק - Facebook  
 בחלק זה של האתר תוכלו לקרוא על פייסבוק וללמוד כיצד להשתמש בו לקידום העסק שלכם.
איך ליצור חשבון, להוסיף חברים, לייצר קבוצות דיון ועוד.
 פייסבוק
 הוסף לדלישס  קידום אתרים  רשתות חברתיות » פייסבוק
דרושים
תיק עבודות

דרושים
משרות דרושים
 

פייסבוק, המלצות קריאה ומדריכים
המלצות קריאה:
            מדריך פייסבוק למתחילים
            מה עדיף - עמוד או פרופיל?
            כפתור like של פייסבוק
מקורות מידע נוספים:
            ללא
 - מדריך פייסבוק למתחילים
הרשת החברתית פייסבוק היא אחת מהאתרים הפופולאריים בישראל, עם כ-2 מיליון משתמשים ישראלים. התפוצה הרחבה שלה מאפשרת למצוא בה את קהלי היעד המתאימים לעסקים ומוצרים רבים, ולייצר בה פעילות שיווקית וקידום עסקי מוצלחת. אבל לפני שמסתערים על פייסבוק, חשוב להכיר כמה מושגי יסוד בסיסיים.

דף או פרופיל?

כאשר פותחים חשבון בפייסבוק, יש לקבוע מה תהיה הישות שמייצגת אתכם מול שאר הגולשים. מרבית הגולשים פועלים במסגרת הפרופיל האישי (Profile) - הזהות שלהם הכוללת את שמם המלא ומכילה את כל המידע והפעולות שהם משתפים באתר. אתר פייסבוק קובע בתנאי השימוש שפרופיל ישמש אדם פרטי, וניתן לייצר פרופיל לאדם שמייצג את החברה או הפעילות העסקית שלכם, כגון מנהל המוצר או מנהל השיווק.

עבור חברות עסקיות ומוצרים מסחריים, מציע פייסבוק להקים דף (Page). הדף המסחרי כולל את כל היישומים והאפשרויות של הפרופיל, אבל החברים של בעל הדף אינם נקראים "חברים" (Friends) אלא "מעריצים" (Fans). כלומר, אם העסק שלכם משווק בפייסבוק את קוקה קולה, תוכלו להקים דף שכותרתו "קוקה קולה" ולייצר פרופיל של מנהל השיווק של קוקה קולה.

בפייסבוק ניתן גם להקים קבוצה (Group) ליצירת קהילה סביב נושא או רעיון. עמוד קבוצה נראה אחרת מעמוד הפרופיל ועמוד הדף המסחרי. בקבוצה, רוב העמוד מוקדש לתיאור של הרעיון המשותף ורשימת החברים בקבוצה. לעומת זאת, התוכן הדינמי נדחק לתחתית הדף והעדכונים של החברים בקבוצה ניתנים לצפייה רק אם החברים בוחרים להיכנס לקבוצה ולראות מה התחדש בה.

הדף הראשי: אוסף העדכונים

היתרון הגדול של פייסבוק הוא ברשימת העדכונים שלו. העמוד הראשי של האתר מציג את אוסף העדכונים האחרונים של כל החברים שלך (News Feed). בדרך זו, לא צריך לגשת לעמודים האישיים של החברים שלך כדי לבדוק איזה מידע הם שיתפו או להתעדכן בחדשות בחייהם. במקום זאת, העמוד הראשי של האתר מציף את המידע הרלבנטי לך מכל החברים שלך. המשמעות היא שכל הפעולות העסקיות הממוקדות שתבצע ברחבי האתר יופיעו באוסף העדכונים של החברים והמעריצים שלך.

פרסמו תכנים מנצחים

אתר פייסבוק מאפשר לשתף את הגולשים בתכנים מסוגים מגוונים: עדכוני טקסט, תמונות, קישורים ועוד. על מנת לזכות ביחס אוהד של לקוחותיכם, מומלץ להשקיע ביצירת תוכן איכותי שרלבנטי לצרכים שלהם.

איך ניתן להשתמש באפשרויות הרבות לצרכי העסק שלכם?

סטטוס – השתמשו בשורת הסטטוס לעדכון תכנים קצרים על החברה: חדשות, הצהרות, ידיעות מאחורי הקלעים ועדכונים.

קישורים – עדכנו קישורים לתכנים חדשים ומעניינים באתר החברה, קשרו לידיעות עיתונות בתחומים הרלבנטיים לתחום העיסוק של החברה, הוסיפו קישורים לקולגות אם ניתן לפרגן, וקשרו לפוסטים מעניינים בבלוגים.

תמונות – הציגו תמונות מאירועי החברה, הציגו תמונות של מנהלים בחברה ושל הלקוחות.

וידאו – אם אתם מפיקים קטעי וידאו שמועילים ללקוחותיכם, הפיצו אותם גם בפייסבוק. תוכלו גם לייצר קטעי וידאו ייעודיים לרשת החברתית, כגון: טיפים של מנהלים בחברה, תגובות מצולמות לפניות ושאלות שקיבלתם, התייחסות לאירועים בשוק ועוד.

תגובות – כאשר תגיבו בצורה עניינית וחכמה לתכנים של משתמשים אחרים בפייסבוק, תגדילו את החשיפה שלכם גם לחברים שלהם ולאנשים שאינם קשורים אתכם ישירות.

הקפידו על המינון הנכון

ברשתות חברתיות, אם אתם לא מעדכנים תוכן – אתם לא קיימים. לכן, חשוב לייצר ולשתף תכנים בצורה עקבית ושוטפת. מצד שני, עדכון יתר והצפה של רשימות העדכונים של חבריכם עלולה לעורר התנגדות ותגובה הפוכה מזו שאתם מצפים לה. אין חוקי פלא לקביעת המינון הנכון, אבל תוכלו להגדיר אותו לפי כמה מדדים: עד כמה תחום העיסוק שאתם מייצגים רלבנטי לחיי היום יום של הלקוחות שלכם? מהי תדירות העדכון שלהם? מהי רמת הפעילות של המשתמשים סביבכם? התבוננות על הרגלי שיתוף המידע סביבכם יעזור לכם להכריע מהי תדירות העדכונים שתשמור על אפקטיביות.

לסיכום, פייסבוק מציע לכם אפשרויות רבות להפצת תכנים מגוונים לקידום העסק והקשר עם הלקוחות שלכם. על מנת לנצל בצורה המיטבית את ההזדמנות, כדאי לייצר תכנים איכותיים שמספקים ערך אמיתי ללקוחות ולהקפיד על האתיקה המקובלת ברשתות.
 

חדשות פייסבוק

 
 
 
 
 
webmaster@net-working.co.il
 
SEOBoots
ווב 2.0
טוויטר
פייסבוק
LinkedIN
פליקר
רשתות חברתיות